zaterdag 18 maart 2017

Stielmannen aan de macht: deel twee, de andere delen volgen nog daar ben ik zeker van ...


Op 23 januari schreef ik dit. Toen kwamen stielmannen ons slot herstellen na enkele maanden wachttijd en veel onnodig gedoe.

Niet dus. 

Vorige week kwamen ze eindelijk met het nieuwe slot. Ik kende ze van vorige keer, het leken haast vrienden. Een hendel werd lettterlijk in onze voordeur geboord. Na 18 jaar gedaan met het 'gepoef en geklets' om de deur dicht te krijgen. Dat ging heel vlot.
Stielman 1 zou ondertussen het nieuwe slot installeren maar het paste niet. Ik barstte in cynisch gelach uit en vroeg: 'is dit een grap?'

Niet dus. 

Ik belde met geïriteerde ondertoon naar de firma. Hoe kan het dat stielmannen:
  • een slot bekijken 
  • vaststellen dat het kapot is (wist ik al langer dan zij) 
  • metingen doen om een nieuw slot te bestellen (zij zijn tenslotte 'stielmannen') 
  • deze bestelling doorgeven met het nodige vakjargon
durven afkomen, na alweer weken wachten, met het verkeerde slot?
Ik begrijp er niets meer van. Ik ken mijn stiel, jij kent je stiel, zij kennen hun stiel NIET. 

Ooit, als er een nieuw eeuw aanbreekt zal onze deur weer opengaan. 

De deur naar het paradijs misschien. 

Ondertussen blijven we buitengaan via een omweg. 

Er zijn ergere dingen. 

  • aanslagen
  • hongersnood
  • onderdrukking 
  • vrienden die andere vrienden beledigen
  • racisme
  • onverschilligheid
  • jaloersheid
  • het grote verschil tussen heel rijk en heel arm
  • radicale religies 
  • enzovoort



Show Comments: OR
Een reactie plaatsen